Hotel Bajet Murah Di Melaka

Senarai Hotel Bajet Murah di Melaka

Banyak hotel murah di Melaka yang boleh di jadikan pilihan, seperti penginapan murah di bawah ini.Melaka sendiri adalah bandar tua yang dipenuhi bangunan-bangunan peninggalan jaman Kesultanan Melaka, Belanda dan Portugis. Layaknya bandar tua, Melaka memberikan suguhan pelancongan berupa "perjalanan ke masa lalu" melalui musium dan bangunan bersejarahnya. Maka jangan heran kalau setiap kaki melangkah menyusuri jalanan di bandar ini akan selalu bertemu dengan musium.

Kerana bandar Melaka menjadi tujuan para pelancong maka banyak hotel yang boleh di jadikan pilihan untuk menginap selama melawat bandar Melaka.Selain murah kita juga mendapatkan diskaun juga.Berikut beberapa ulasan hotel murah di Melaka :

 1. River One Residence Guest House
senarai hotel murah di melaka
 Location : 60-62, Jalan Kampung Pantai , Jonker Street
 Review : Bagus dan memberi pengalaman pertama yang indah.Sungai adalah salah satu ciptaan yang cantik dan indah alam semula jadi yang berubah mood manusia. Kenyataan di atas sentiasa membuat kesan yang lebih besar dalam fikiran seseorang yang kemudian dibina dan ditubuhkan River One Guest House di Melaka. Hotel ini iaitu River One Guest house kebanyakannya terletak berhampiran hotel supaya tetamu yang menginap di sana boleh menikmati diri mereka dengan melihat pemandangan yang berdekatan.Bersama-sama dengan lima belas bilik dilengkapi dengan baik tetamu boleh mempunyai pandangan yang baik sungai dengan terkandas lebih balkoni yang dilampirkan dengan setiap bilik di rumah tetamu ini. Terdapat juga dapur 'tetamu' yang terdapat di resort ini supaya tetamu yang menginap di sana boleh memasak makanan mengikut citarasa mereka.


 2. Mari Mari Guesthouse
guesthouse murah di melaka
 Location : 75, 77 Jalan Chan Koon Cheng, Melaka Raya
 Review : Menarik dah sangat bersih keadaan disana.Banyak bilik turut menyediakan akses internet (wayarles), pendingin hawa, kipas, kawasan tempat duduk, bilik mandi berkongsi untuk memuaskan hati tetamu. Di samping itu, pihak hotel menawarkan aktiviti rekreasi untuk memastikan anda mempunyai perkara untuk dilakukan sepanjang penginapan anda.


 3. The Travelers Hostel
hostel murah melaka
 Location : 2-12, Jalan PM9, Plaza Mahkota, Melaka Raya
 Review : Very affordable consider it's location and room is clean.It was nice and pleasant and The staff was friendly.The room is suitable for couple, friends or backpackers who really want good sleep The hostel has rule where you cannot bring guest and make noise after 11 pm.Hostel with good security n cctv in all places except room and rest rooms.


 4. D'Laksamana Guesthouse
guesthouse laksamana
Location : Malacca city center
 Review : The staff was very very helpful. Told us everything a local knew of Melaka. It wasn't in the middle of everything but was a 5-10 minute walk to everything! Plus we could sleep properly because it was quiet.


 5. Cafe 1511 Guesthouse Malacca
guesthouse malacca
Location : Jonker Melaka
 Review : OverAll It was not bad as this guest house is located in the mid of Jonker street near to a few tourist attraction. First Floor is a cafe which serves Nyonya food and western food with reasonable prices. Second floor is where us backpackers stay. The rooms are small but well maintained. The shared bathrooms are generally clean and convenient.Great budget stay for short trip, Great location, Clean hotel, Friendly staff and value for money.


6. Layang Layang Guesthouse 
guethouse layang layang melaka
Location : Jonker Melaka
 Review : It is value for money and location is excellent, staff are friendly and helpful. Room itself is nice and the bed is very comfortable.The hostel is one street across from the historic Jonker St area so we walked pretty much everywhere we wanted to go


7. Jonker Boutique Hotel
hotel murah Jonker Melaka
Location : Jonker, Malacca
Review : The staff was great they were very helpful in helping us find directions to places we wanted to go.It is located at Jonker street. Easy to reach most of the attractions.The room is big and comfortable.Had a very good sleep there.

Maklumat Lanjut : http://senaraihotel.blogspot.my/2013/07/senarai-hotel-in-bandar-melaka.html
Previous
Next Post »

CARI HOTEL

Booking.com